...di sini bermula segalanya...

my life as a doctor-to-be..

Friday, July 12, 2013

Dayeuhkolot

assalamualaikum.lupa plak nak review pasal stase yang satu nih.selama 4 minggu yang lalu,aqis pindah (again!) dari rumah sakit ke puskesmas.ala ala klinik kesihatan gtu..yeah namanya memang kolot.haha.1 jam dari rumah di bandung.so aqis ulang-alik je naik motor.kat cni tengah department ilmu kesihatan masyarakat dan family medicine.so aqis kena buat penyuluhan,yaitu promote hal2 kesihatan ke masyarakat.selain itu ikut2 la bidan2 desa ke posyandu (pos untuk penimbangan kanak2 bawah 5 tahun), posbindu (yang nih orang tua plak.cek2 blood pressure etc) dan periksa pasient yang datang ke puskesmas.itu ajaaaaa..beramah mesra ngan masyarakat la pokoknya mbak.so quite buhsan la kat cni.penat perjalanan je.dah la elok plak kerajaan indonesia naik kan harga minyak.setiap 2 hari isi.sekali isi rp20k = rm8.mana la duit tak abis.huhu..but alhamdullilah semua berjalan lancar.oh ye,aqis ketua group kat cni.so agak penat mentally kena buat report sume.lega dah abis.doc pon baik.hopefully bagi nilai baik tuk kitorang se-group.ehe..next stop and the lastttttt before balik for good is rumah sakit ujung berung for surgery dept.semoga semua berjalan lancar~~
selamat berpuasa kepada semua umat islam sedunia!nah nasi ayam~~

3 comments:

  1. sedap nya nasi ayam!aqis dh sehat demam?jg diri baik2, dh last day magang, next sunday dh blk insyaAllah, home sweet home!

    ReplyDelete
  2. aqis merdeka!!!dh dpt jd doktorinsyaAllah nak mak buking tiket, dh mahal skrg

    ReplyDelete
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete